WA DA FAQ?

Over wat gaat je vraag?

Afrondingen van het totaalbedrag.

Kortingen

Leveringen

Account

Producten

Omruilen

Bestelbonnen



AFRONDINGEN VAN HET TOTAALBEDRAG

WAT HOUDT DE AFRONDING VAN HET TOTAALBEDRAG IN? 

Vanaf 1 december 2019 zal je totaalbedrag in de JNM Winkel afgerond worden tot €x,x0 o €x0,05. Dit is conform de nieuwe regelgeving van de Belgische federale overheid die vanaf 1 december 2019 van kracht is.  

De regel is enkel van toepassing op cash-betalingen. Betaal je met bankcontact, dan wordt je bedrag niet afgerond en betaal je dus het exacte bedrag. 

De nieuwe regelgeving is van toepassing in de fysieke winkel te Gent, niet op de online webshop. 



HOE WORDT HET BEDRAG AFGEROND? 

Je bedrag wordt afgrond op basis van het totaalbedrag dat je aan de kassa moet betalen. 

  • €x,x3 & €x,x4 > €x,x5
  • €x,x6 & €x,x7 > €x,x5
  • €x,x5 & €x,x6 > €x,x0
  • €x,x8 & €x,x9 > €x,(x+1)0

Bijvoorbeeld: je moet €12,79 betalen aan de kassa. Het te betalen bedrag wordt afgerond naar €12,80. Dit ongeacht of je met bankcontact of cash betaald. 



IS DE AFRONDING VAN TOEPASSING OP ALLE BETAALMIDDELEN?

Nee. De afronding is enkel van toepassing op cash-betalingen. Betaal je met bankcontact, dan betaal je het exacte bedrag.  
Koop je iets via de webshop, dan betaald je het exacte bedrag. 



IS DE REGEL OOK VAN TOEPASSING OP WINKELKOFFERS EN TIJDENS CONTACTDAGEN? 

Ja. Ook tijdens de contactdagen, externe winkelstanden of via de verkoop van winkelkoffers zullen bedragen afgerond worden. 



IS DEZE AANPASSING ZICHTBAAR OP HET KASSATICKET? 

Ja. Op je kassaticket zal het te betalen bedrag staan, de afronding en tot slot het totaalbedrag. 



KAN IK DAN NIET MEER MET 1 CENT OF 2 CENT BETALEN? 

Jawel. Deze munten blijven een geldig betaalmiddel. We kunnen ze wettelijk, vanuit Europese wetgeving, niet weigeren. Je mag wel maar maximaal 50 muntstukken van elke soort gebruiken om te betalen. We raden je echter aan om je aankoop altijd via bankcontact te laten verlopen in onze winkel. 



KAN IK 1 CENT OF 2 CENT MUNTSTUKKEN WEIGEREN ALS WISSELGELD? 

Neen. Als we je wisselgeld terug geven kunnen mogen wij dit doen in muntstukken van 1 cent of 2 cent. We zijn dit als JNM Winkel echter niet van plan. Na verloop van tijd zullen deze muntstukken ook uit onze kassalade verdwijnen.



KORTINGEN

WIE KRIJGT WELKE KORTING?

JNM-lid: 15% korting*

Natuurpunt-lid en Vogelbescherming Vlaanderen-lid: 5% korting*

*Je krijgt korting op alle producten uit onze JNM-winkel, behalve op onderstaande:

- Op JNM-textiel en voeding (zoals Blonde Tapuit).

- Verrekijkers en zaklampen: 10% korting



IK KRIJG GEEN KORTING ALS JNM-LID?

Zorg dat je zeker inlogt met het mailadres en wachtwoord die je via mail van ons ontvangen hebt op 29 oktober 2020. Deze mail zal je jaarlijks ontvangen zodat onze koppeling met het ledenbestand correct kan verlopen. 


Indien je problemen ondervindt kan je mailen naar winkel@jnm.be, dan kijken wij wat het probleem is en geven we je alsnog de juiste ledenkorting! 



WAAR VIND IK MIJN LIDNUMMER TERUG?

Je kan je lidnummer terugvinden op je lidkaart of bij je inloggegevens op de JNM website. 

https://www.jnm.be/user 



KRIJG IN KORTING ALS BEDRIJF/ORGANISATIE/INSTELLING?

Als bedrijf of organisatie kunnen wij in sommige gevallen extra korting geven indien je grotere aantallen besteld. Gelieve hiervoor een offerte op te vragen via winkel@jnm.be 

Je kan als organisatie of bedrijf ook steunlid worden van JNM vzw, in dat geval geniet je ook van JNM-ledenkorting (zie 'wie krijgt welke korting').


GEEFT DE WEBSHOP ALTIJD DE GOEDKOOPSTE OPTIE?

Ja. In alle gevallen zal onze webshop de meest voordelige prijs tonen. Met of zonder ledenkorting. 

LEVERINGEN

THUIS LEVEREN OF AFHALEN IN DE WINKEL?

Je kan ervoor kiezen om je bestelling te laten leveren of ze zelf af te halen in de winkel. Dit kan je aangeven tijdens het plaatsen van je bestelling. Wanneer je ervoor kiest om ze af te halen in de winkel leggen we de bestelling voor je klaar.



WANNEER KOMT MIJN BESTELLING AAN?

Bestellingen worden pas verstuurd wanneer wij een bevestiging van betaling hebben ontvangen. Onze bestellingen worden eenmaal per week verstuurd op woensdag. 

We doen er alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk op zijn bestelling te krijgen. Het kan echter soms voorvallen dat er bepaalde producten niet meer op voorraad zijn, afhankelijk van de levertermijn sturen we de andere producten al op. 
Je wordt hiervan steeds op de hoogte gebracht door ons. 



VERZENDINGSKOSTEN

Als je jouw pakket wil laten leveren hangt het af in welk land je woont: 

  • Binnen België: bij aankoop tussen 0 en 50 euro: 7,5 euro/pakket 
  • Binnen België: bij aankoop vanaf 50 euro: gratis                 
  • Binnen Nederland: 25 euro/pakket

Je kan jouw online bestelling ook komen afhalen in onze fysieke winkel te Gent, ook dat is helemaal gratis! 

MIJN BESTELLING IS TOEGEKOMEN IN EEN ANDERE/VREEMDE DOOS?

Het kan zijn, dat jouw bestelling toekomt in vreemde doos, of een doos met een ander logo op. Er hangt wel een JNM-sticker op deze dozen.

Hoe komt dit? Vanuit milieuoverweging hergebruiken wij verzenddozen en verpakkingsmateriaal van leveringen die bij ons zijn aangekomen. Geen schrik dus, jouw pakje is dus altijd van bij ons afkomstig. 

WORDT ER GELEVERD TIJDENS DE ZOMERVAKANTIE?

De webbestellingen worden verder behandeld tijdens de zomervakantie, ook tijdens ons jaarlijks verlof.


ACCOUNT

WACHTWOORD VERGETEN

Je kan je wachtwoord wijzigen via 'mijn gegevens' 

https://winkel.jnm.be/wachtwoord-opvragen



PRODUCTEN

HET PRODUCT DAT IK WIL BESTELLEN IS NIET OP VOORRAAD

In dit geval zullen wij je zo snel mogelijk contacteren om je te informeren over de beschikbaarheid en levertermijn van het product. Indien het product niet langer beschikbaar is bij onze leverancier en de volledige bestelling reeds betaald is, zullen we het bedrag van het niet-leverbaar goed terugbetalen.



IK HEB NIET GEVONDEN WAT IK ZOCHT 

Dat is jammer, sommige producten nemen wij niet standaard in assortiment. Maar we kunnen heel vaak wel natuur- en/of milieugerelateerde producten voor jou bestellen. Stuur een mailtje naar winkel@jnm.be en we bekijken wat we voor jou kunnen doen! 

Daarnaast is ons product-team wekelijks bezig met opzoekingswerk omtrent nieuwe producten. We streven er naar om een zo groot mogelijk assortiment aan te bieden op vlak van natuurstudieboeken. 


OMRUILEN

Kan ik mijn product omruilen? 

Artikelen kunnen steeds worden omgeruild tot twee weken na aankoop, mits kassaticket of ander betalingsbewijs. Het terugzenden van artikelen is wel op eigen kosten.

BESTELBONNEN

Ons BTW-nummer is BE0413892466.

Bestelbonnen mogen verzonden worden naar JNM Winkel, Kortrijksepoortstraat 192, 9000 Gent of winkel@jnm.be.



Geen antwoord gevonden op je vraag? Neem dan gerust contact op via winkel@jnm.be